Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Καλώς Ήρθατε

1ο Δημοτικό Σχολείο Αρχανών

Στους μαθητές του Σχολείου μας, Κουφοζήση Νίκο και Παχάκη Δημήτρη, απονεμήθηκε το  1ο Βραβείο, στο πλαίσιο του διαγωνισμού ζωγραφικής για την Εργατική Πρωτομαγιά.

Η Σχολική μας Κοινότητα τους ΣΥΓΧΑΙΡΕΙ !!!!

 

 

Παρουσίαση από τους μαθητές μας της θεματικής δράσης "Το τοπίο της Κρήτης μέσα από τα έργα του Ν. Καζαντζάκη". Η παρουσίαση έγινε από τα παιδιά σε διημερίδα στο ΚΠΕ Ανωγείων (31 Μαρτίου - 1 Απριλίου 2017) που είχε τίτλο "Οι αρχές - οι αξίες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της Αειφορίας και η σημασία του ενεργού πολίτη μέσα από το συγγραφικό έργο του Ν. Καζαντζάκη".

 

 

Το δεύτερο τμήμα της Στ? τάξης πήρε μέρος στο διαγωνισμό φιλαναγνωσίας των Εκδόσεων «Ψυχογιός».

Στη «Βιβλιοτρεχάλα» αυτή, τα παιδιά κλήθηκαν να διαβάσουν τουλάχιστον ένα από τα προτεινόμενα βιβλία του εκδοτικού οίκου και να δουλέψουν ομαδικά σε οχτώ διαφορετικές δραστηριότητες λογοτεχνικής και εικαστικής φύσης.

 Ενδεικτικά έδωσαν ένα εναλλακτικό τέλος στο βιβλίο, πήραν συνέντευξη από ένα ήρωά του, φιλοτέχνησαν ένα διαφορετικό εξώφυλλο και έφτιαξαν ένα μοντέρνο κολλάζ. Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρχε δραστηριότητα κατά την οποία τα παιδιά έπρεπε να φτιάξουν ένα ποίημα και τα παιδιά μας όντας κρητικόπουλα έφτιαξαν μαντινάδες.

Ανάμεσα σε 800 διαφορετικά τμήματα αλλά και 17.000 παιδιά τα 14 παιδιά του τμήματος, με συνοδοιπόρο τη Δασκάλα κ. Τιπούρτη Εύα, όλοι τους δούλεψαν αγόγγυστα για αρκετούς μήνες μα κατάφεραν να τερματίσουν πρώτοι!

Παρόλο που τα ίδια από το Σεπτέμβρη θα συνεχίσουν την πορεία τους στο Γυμνάσιο, αφήνουν παρακαταθήκη στο Σχολείο μας βιβλία μεγάλης αξίας που ήταν   το έπαθλο για το οποίο πάλεψαν και τελικά κατέκτησαν. 

 

                                 Ημέρα της Ευρώπης

Την 9η Μαΐου 2016 το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρχανών συμμετείχε στους εορτασμούς της Ημέρας της Ευρώπης. Οι μαθητές της Στ΄ τάξης παραβρέθηκαν στην Πλατεία Ελευθερίας και, στους ρυθμούς του τραγουδιού γνωστού ροκ συγκροτήματος, τραγούδησαν τους δικούς τους στίχους, που αναδείκνυαν τη σημασία της ειρήνης και της ανάγκης συμπόρευσης των λαών.

Η 9η Μαΐου είναι ημέρα μνήμης και περισυλλογής, καθώς την ίδια μέρα πριν από μερικές δεκαετίες έπαψαν να ηχούν τα όπλα των αντιμαχόμενων πλευρών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στις στάχτες και τον ανείπωτο πόνο που δημιούργησε ο πόλεμος αυτός στη Γηραιά Ήπειρο, έμελλε να οικοδομηθεί αργότερα το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης. Ένα όραμα που έδεσε νικητές και ηττημένους σε σπουδαίες οικονομικές και πολιτικές συμμαχίες, απομακρύνοντας τον πόλεμο και θεμελιώνοντας την συνεργασία και την ευημερία των ευρωπαϊκών κρατών.

Μετά το πέρας των εκδηλώσεων, ο Διευθυντής του Σχολείου μας Χάρης Καπετανάκης, οι Δασκάλες της  Στ΄ Τάξης Τιπούρτη Εύα και Κολιοραδάκη Αρετή, η Εκπαιδευτικός Φυγ. Αγωγής Μανάφη Αναστασία οι μαθητές και οι μαθήτριες, είχαν την τιμή να προσκληθούν από τον Περιφερειάρχη Κρήτης, κ. Σταύρο Αρναουτάκη, στο γραφείο του.

Ο κ. Περιφερειάρχης μίλησε για το συμβολισμό και τη σημασία της Ενωμένης Ευρώπης, τα μοντέλα συνεργασιών που προωθεί στους λαούς της Ηπείρου μας και για τα παραγόμενα οφέλη που προκύπτουν για τα κράτη-μέλη της.

Απτό παράδειγμα των ωφελειών αυτών συνιστά η ανέγερση αλλά και η ενίσχυση της υλικοτεχνικής υποδομής του Σχολείου μας αλλά και των άλλων Σχολείων των Αρχανών, για τα οποία σημαντικοί πόροι διατέθηκαν από τα ευρωπαϊκά ταμεία.        

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του προγράμματος Teachers4Europe που σκοπό έχει την ανάδειξη των αρχών και των αξιών της Ενωμένης Ευρώπης, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρχανών απηύθυνε πρόσκληση στον εικαστικό, κ. Μανόλη Αποστολάκη, προκειμένου να παραβρεθεί στους χώρους του σχολείου και να φιλοτεχνήσει έργο με θέμα τον Ολυμπισμό και τα ιδεώδη του. Ο δημιουργός αποδέχτηκε με χαρά.

Μπροστά στους μαθητές του Σχολείου μας, ο κ. Αποστολάκης έδωσε μορφή, ιδέα και νόημα σε δύο κομμάτια μετάλλου, εμπνευσμένος από σχετικές με το θέμα ζωγραφιές των μαθητών της Στ? Τάξης.  Με γνώμονα τις λέξεις προσπάθεια και μπορείς, απέδωσε με τρόπο διαυγή και περιεκτικό, το άφθαρτο μήνυμα του Ολυμπισμού που εξάρει τη συμμετοχή και αναδεικνύει τον ευγενή συναγωνισμό.

Πολύτιμη και σημαντική θεωρούμε την υλική και οικονομική υποστήριξη που μας παρείχε η Αναπτυξιακή  Ηρακλείου, η οποία επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία σε πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιούνται στον τόπο μας.

Ο Διευθυντής και τα Μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων ευχαρίστησαν θερμά τον εικαστικό για την προσφορά του και ευχήθηκαν να ξαναγίνουν σύντομα κοινωνοί των εικαστικών του ιδεών και μεθόδων. Οι ευχαριστίες στρέφονται και προς την υπεύθυνη εφαρμογής του προγράμματος Teachers4Europe στο Σχολείο μας, την εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, κ. Μανάφη Αναστασία.      

 

 

ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία

Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ¨Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»

  

Οι Πράξεις εντάσσονται στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του «Νέου Σχολείου», ενός εγχειρήματος που, ανταποκρινόμενο στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα, θέτει το μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών με σκοπό τη συνολική βελτίωση του επιπέδου σπουδών των μαθητών, καθώς και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Κεντρικός πυλώνας των παρεμβάσεων είναι η ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας (ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ? ΕΚΟ), με τη χρήση ειδικής διδακτικής υποστήριξης. Για την ενίσχυση των ανωτέρω παρεμβάσεων οι Πράξεις περιλαμβάνουν συνολικά τις ακόλουθες δράσεις:

ΔΡΑΣΗ 1: Eμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης ΕΚΟ Η δράση αφορά στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (όπως ρομά) με εκπαιδευτικούς που δύνανται να υποστηρίξουν την υποδοχή και ένταξη των μικρών μαθητών στο ελληνικό σχολείο (οριζόντια παρέμβαση σε όλα τα δημοτικά σχολεία που εμφανίζουν σχετικούς πληθυσμούς μαθητών).

Στόχος είναι η ένταξη να γίνει περισσότερο αποτελεσματική, συμμετοχική και ενεργητική, ώστε η προσαρμογή των μαθητών αυτών (αλλοδαπών και μεταναστών μαθητών καθώς και μαθητών από άλλες ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως ρομά) στο εκπαιδευτικό σύστημα να γίνει ομαλά και ισόρροπα, αποφεύγοντας την απομόνωση και την περιθωριοποίηση.

ΔΡΑΣΗ 2: «Ενέργειες ενημέρωσης, προβολής και δημοσιότητας» Η δράση αυτή περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών δημοσιότητας και προβολής που είναι απαραίτητες τόσο για την προβολή του αντικειμένου του έργου αλλά και για την προβολή της Πράξης, ως συγχρηματοδοτούμενης από την Ευρωπαϊκή Ένωση ? Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

ΔΡΑΣΗ 3: Αξιολόγηση της Πράξης Στο πλαίσιο της Δράσης αυτής θα πραγματοποιηθεί αξιολόγηση, με έρευνα πεδίου, όλων των συντελεστών της Πράξης καθώς και του τρόπου υλοποίησής της, ως προς τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της.

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ

Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για πέντε σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 και 2014-2015). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».

Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας ? λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται, επιμορφώνεται, και υποστηρίζεται επιστημονικά και συμβουλευτικά, από κατάλληλες δομές.

Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης τους κοινωνικά στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και κατ? επέκταση στη σχολική κοινότητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την προσβασιμότητα των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αντιμετωπίσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ- ΑΠ 1,2,3» ΤΟΥ ΕΠ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ», ΕΣΠΑ 2007-2013

Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις. 

Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Πράξη εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες ? προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και έχε ως βασικό στόχο να αναδιαρθρώσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης.

Επιπλέον, στοχεύει στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων για την εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού.

Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ώστε να εφαρμόσουν καινοτόμα προγράμματα διδασκαλίας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο άλλων δράσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των εποπτευόμενων φορέων του. Επίσης, απασχολείται Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).

Οι κύριες Δράσεις της  Πράξης είναι οι ακόλουθες:

$11.       Δράση 1: Εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας. Η Δράση 1 περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες υποστηρικτικές υπηρεσίες για την αποτελεσματική οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση της Πράξης, καθώς επίσης και την πρόσληψη και μισθοδοσία των Εκπαιδευτικών μέσω των Ενιαίων Πινάκων Αναπληρωτών για την εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας. Επίσης, περιλαμβάνει την πρόσληψη και μισθοδοσία του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και του αναγκαίου Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Επιπροσθέτως, περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες δημοσιότητας για την ορθή προβολή της Πράξης και διάχυσης των αποτελεσμάτων της..

$12.       Δράση 2: Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών (σύμβουλοι ειδικής και γενικής αγωγής διαφόρων ειδικοτήτων) και εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Η συγκεκριμένη Δράση περιλαμβάνει την υλοποίηση επιμορφωτικών σεμιναρίων σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και γενικής αγωγής, οι οποίοι λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές για τη ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Οι σχολικοί σύμβουλοι αναλαμβάνουν τη διαδικασία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα καινοτόμων προγραμμάτων διδασκαλίας με τη χρήση των Τ.Π.Ε. για την εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τη διάχυση της γνώσης.

$13.       Δράση 3: Ανάπτυξη Οδηγού Διαφοροποίησης Προγραμμάτων Σπουδών και Συγκέντρωση και Συμπλήρωση Επιμορφωτικού Υλικού και Ειδικών Εργαλείων. Η Δράση 3 περιλαμβάνει την ανάπτυξη Οδηγού Διαφοροποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών Ειδικής Αγωγής που έχουν αναπτυχθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τη συγκέντρωση και συμπλήρωση εκπαιδευτικού υλικού, λογισμικών και ειδικών εργαλείων για άμεση αξιοποίηση από τους εκπαιδευτικούς για την εξατομικευμένη υποστήριξη της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

$14.       Δράση 4: Φυσικό αντικείμενο της δράσης είναι η αποτίμηση της υλοποίησης της Πράξης.

Στοιχεία Επικοινωνίας

1o Δημοτικό Σχολείο Αρχανών
Τ.Κ. 70100
Τηλ:   2810751807

FAX:  2810752902

email: mail@1dim-an-archan.ira.sch.gr

Copyright © 2025 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρχανών Rights Reserved.